
Från och med 7 april övergår receptionen i Karlstad till att bli servicekontor och i samband med det ändras öppettiderna.
De nya öppettiderna är klockan 12.00 till 16.00 måndag till fredag. Förändringen är en del i ett nationellt receptionskoncept som syftar till att öka kvaliteten på polisens service till medborgarna samtidigt som resurserna utnyttjas på ett bättre sätt. Allt fler väljer också idag att uträtta sina ärenden via polisens digitala tjänster.
En undersökning av medborgarnas behov och hur man önskar ha kontakt med Polisen i framtiden ligger till grund för förändringen av polisens receptioner i landet. Servicekontoren har tydligare öppettider och mer likvärdig service än vad som finns i dagens receptioner. De nya öppettiderna är framtagna utifrån hur besöksflödet har sett ut i receptionen.
– De nya öppettiderna gäller för spontana besök till oss. Övriga ärenden där du har en bokning eller blivit kallad så gäller tiden som framgår av bokningen eller kallelsen, säger Sonny Nilsson biträdande lokalpolisområdeschef.