Polisen medverkar på den digitala rekryterings- och utbildningsmässan Bazaren.
Polisen medverkar på den digitala rekryterings- och utbildningsmässan Bazaren. Den genomförs i år i samarbete med Järvaveckan live, och riktar sig till unga vuxna som ska ut i arbetslivet.
Bazaren är en årligt återkommande rekryterings- och utbildningsmässa för jobb, utbildning och att starta eget. Den genomförs i år digitalt 2-6 juni i samarbete med Järvaveckan live. Fokus ligger på jobb och på unga vuxnas behov som uppstått till följd av coronapandemin.
Bland ett 60-tal andra digitala utställare, både arbetsgivare och utbildningsanordnare, finns polisens monter med information om polisyrket och polisutbildningen.
Målgruppen för Bazaren är yngre personer i hela landet, och polisen vill nå dem som ska ut i arbetslivet med information om polisyrket som ett framtida yrkesval.
Elisabet Degen-Hansson är projektledare som håller i polisens medverkan på Bazaren:
– Polismyndigheten är i en tillväxtfas och behöver fler medarbetare, framför allt poliser. Vi vill uppmärksamma unga människor på att polisyrket kan vara något för den som vill göra en samhällsviktig insats – och samtidigt ha ett omväxlande och intressant jobb!
Under mässdagarna finns även chans att chatta direkt med poliser och andra polisanställda för att få veta mer.
Besökarna kommer att få veta mer om både yrket och utbildningen. Dels om hur det är att arbeta som polis i yttre och inre tjänst i någon av landets polisregioner, dels om ansökningsprocessen till polisutbildningen.
Bazaren är kostnadsfri för besökarna och arrangeras av region Stockholm i samarbete med bland annat Arbetsförmedlingen.