Hem » Diskussionsforum

Diskussionsforum

Forum om blåljus, olyckor, kriminalitet och brottslighet.

Ett forum öppet för alla som är intresserade av blåljus, brott och straff, olyckor och katastrofer, samt relaterade ämnen och viktiga händelser. Alla kan läsa de flesta inläggen i forumet. Vissa ämnen är endast för medlemmar och de visas endast för dig som är inloggad.
För att skapa inlägg måste du vara registrerad användare. Registrering tar mindre än en minut. Välkommen!

eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Böter för att INTE skrapa bilrutorna ordentligt

Jag inleder detta forum med denna lilla händelse som kan verka oskyldig men polisen ser tydligen ganska allvarligt på det. Med all förståelse.

Polispatrull stoppar och kontrollerar en personbil i Åsele tätort.
Bilens rutor är inte skrapade. En anmälan gällande vårdslöshet i trafik upprättas.

Faktum är att jag själv blev stoppad av polisen av samma anledning. Jag hade INTE skrapat sidorutorna, utan bara en liten glugg fram. 🙂

Jag kom undan med en allvarlig varning, men slapp böter.

13 januari 11:17, Trafikbrott, Åsele

En vän påstår att han fick böter för att inte nummerplåtarna var tillräckligt synliga. Han hade skrapat alla rutor och även lampor, men bommade nummerplåten.

Fast det är ju klart: nummerplåten är ju den som registreras för olika avgifter i dag så myndigheterna prioriterar väl den framför allt annat.

”Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser.”

Artikel 19 i FNs deklaration av de mänskliga rättigheterna.

Dela gärna detta inlägg: